Naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Contact
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kids-Tickets

Tickets

  • Zijn mijn tickets van 2020/2021 nog geldig in 2022?

    Heb je in 2020/2021 geen refund aangevraagd? Dan is je ticket automatisch geldig gemaakt voor de nieuwe datum: vrijdag 24 juni 2022.

    Alle ticketkopers hebben op 14 december 2021 een nieuwe versie van hun ticket per mail toegestuurd gekregen. Heb je die gemist? Geen paniek, ook je ticket van 2020/2021 is nog gewoon geldig. Het maakt niet uit welke versie je meeneemt naar het concert, op elk van je tickets staat dezelfde persoonlijke barcode.

    N.B. omdat de barcodes gelijk zijn gebleven, kan dus maar 1 van de tickets gescand worden voor toegang tot het concert.

  • Kan ik het geld van mijn ticket(s) terugkrijgen?

    Het is helaas niet mogelijk om tickets te annuleren. Maar de tickets zijn niet naamsgebonden, dus je kunt je ticket altijd overdoen aan iemand anders.

    Sinds 1 april 2022 zijn de tickets voor 24 juni UITVERKOCHT. Er worden wel regelmatig tickets aangeboden/gevraagd op Ticketswap.

  • Ik had mijn ticket uit 2020/2021 al in mijn Wallet gezet, is die nog geldig?

    Omdat de datum in 2020/2021 al achter de rug is, is het ticket dat al in je Wallet staat niet meer actief. Je e-ticket of geprinte ticket uit die jaren blijft wel gewoon geldig.

    Op 14 december hebben alle ticketkopers een mail met vernieuwde tickets ontvangen, met daarop de nieuwe datum. Je kunt deze versie dus wel weer in je Wallet zetten.

    Maak je geen gebruik van je Wallet? Je persoonlijke barcodes blijven gelijk, dus het maakt niet uit of je dan het PFD- of E-ticket uit 2020, 2021 of 2022 laat scannen bij de ingang. Uiteraard kan elke code maar 1x gescand worden voor toegang.

  • Ik ben mijn ticket kwijt, wat moet ik doen?

    Geen probleem, je kunt de tickets opnieuw laten versturen. Vul op dit formulier het factuurnummer en het e-mailadres in waarop de tickets zijn besteld, en de tickets worden direct opnieuw naar je verstuurd!

    Bij 'website' kun je 'apeldoorn' invullen. Het factuurnummer vind je op de factuur die bij je bestelling in een aparte mail is meegestuurd.

    Zie je de mail niet binnen enkele minuten? check dan ook even je spambox, soms komt onze mail daar in terecht.

    Heb je het factuurnummer ook niet meer? Vraag deze dan per email bij ons op.

  • Kan ik de barcode van mijn ticket ook vanaf mijn telefoon laten scannen?

    Ja, als de barcode goed leesbaar is dan kan dat. Of gebruik het speciale mobiele ticket dat automatisch bij je bestelling wordt meegezonden!

Munten

  • Kan ik met pin/cash betalen?

    Ja, bij de muntautomaten kan met pin en cash betaald worden. De munten kunnen in eenheden van 4 stuks gekocht worden.

  • Waar kan ik munten kopen?

    Munten kun je zowel met pin als met cash kopen bij de kassawagen en muntautomaten bij de hoofdingang op het festivalterrein. Ter hoogte van SOAP is ook een beperkt aantal muntautomaten (pin) aanwezig.

  • Wat kost een consumptiemunt?

    Een consumptiemunt kost € 3,00.

Drakenbootrace

Over het Drakenbootfestival

  • Wat is Drakenbootfestival?

    Drakenbootfestival is het allerleukste familiefestival van Apeldoorn. Op vrijdag 21 juni trappen we af met SMN Drakenboot in Concert, een groots muziekspektakel met live bands en dance-acts van formaat. Op zaterdag en zondag klinkt het startschot van de drakenbootracen en kun je eindeloos struinen langs alle creatieve tentjes en bandjes.

  • Wat zijn de openingstijden?

    Op vrijdag opent het festival om 17.00 uur, om 01.00 sluiten we. Op zaterdag is het festival open van 10.00-24.00 uur. Op zondag van 10.00-21.00 uur.

  • Voor welke leeftijden is het Drakenbootfestival?

    Voor alle leeftijden! Van jong tot oud. Op zaterdag en zondag is er een speciaal kinderprogramma, in het Drakenland. Ook bij het openingsconcert op vrijdagavond zijn kinderen van harte welkom om een dansje te wagen.

  • Waar vind ik de huisregels?

    Om voor iedereen het bezoek aan het Drakenbootfestival een leuke dag te laten zijn, gelden een aantal “huisregels” op het hele festivalterrein. U leest ze hier: Huisregels.

  • Hoe zit het dit jaar met coronamaatregelen?

    De overheid heeft aangegeven per 25 februari 2022 nagenoeg alle regels los te laten en de samenleving open te houden. Vanaf dan is voor evenementen buiten - zoals bij het Drakenbootfstival - zelfs geen coronatoegangs/testbewijs meer nodig!

    De verplichting om slechts mensen toe te laten als ze negatief getest zijn op het coronavirus (1G), gaat alleen gelden voor plekken binnen met meer dan 500 man publiek. Buitenlocaties zijn uitgezonderd van de verplichte test. Daardoor zijn evenementen buiten dan vrij toegankelijk.

    Dat betekent dat we 24-25-26 juni eindelijk echt de 16e editie van het Drakenbootfestival kunnen gaan vieren!

Faciliteiten & regels

  • Mag ik eigen eten en drinken meenemen op het festivalterrein?

    Nee, het is niet toegestaan om eten, drinken, koelboxen etc. mee te nemen. Er zijn diverse barren en foodtrucks waar een groot assortiment verkrijgbaar is. Uitzondering: babyvoeding en dieetvoeding is wel toegestaan.

  • Mag ik reclame ophangen of flyers e.d. uitdelen?

    Nee, dat is niet toegestaan. Op aanvraag bij de organisatie kan tegen een promotievergoeding een vergunning worden aangevraagd.

  • Mag ik een paraplu het terrein opnemen?

    Op vrijdagavond en zaterdagavond mogen paraplus niet mee het terrein op. Ze zullen door de beveiliging worden ingenomen bij de entree. Mocht het regenen, zorg dan voor een poncho. Deze zijn ook op het festivalterrein verkrijgbaar bij de infobalie en barren.

  • Zijn er kluisjes aanwezig?

    Er zijn alleen enkele kluisjes bij de ingang van de steiger bij de drakenbootrace. Daar kunnen teams tijdens hun drakenbootrace hun waardevolle spullen in bewaren, zodat er niets in het water kan vallen.

  • Waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?

    Tijdens het festival worden deze verzameld bij de infobalie. Na het festival kun je een mailtje sturen met je gegevens, dan kijken wij of we nog iets vinden bij de afbouw.

  • Zijn honden toegestaan?

    Op het festivalterrein zijn honden helaas niet toegestaan. Natuurlijk maken we een uitzondering voor een hulphond/blindegeleidehond.

  • Is er EHBO aanwezig op het terrein?

    We hebben twee EHBO-posten van het Rode Kruis op ons festivalterrein. Ook loopt er nog een team hulpverleners. Maar houd elkaar ook een beetje in de gaten. Zie je iemand die hulp nodig heeft, contact direct een beveiliger of medewerker.

  • Is er een babyruimte op het festivalterrein?

    We hebben een speciale babyroom op het terrein. Hier kun je babyvoeding opwarmen, een luier verschonen of in alle rust je kindje voeden.

  • Zijn jullie voorbereid op alle weersomstandigheden?

    Zeker! We hopen natuurlijk op een lekker zonnetje, maar ook bij regen of kou gaat Drakenbootfestival gewoon door. We kunnen namelijk eenvoudig verschillende delen van het terrein overdekken. Onweert het? Dan leggen we de drakenbootraces en de concerten (tijdelijk) stil. Want veiligheid voorop. Maar kom zelf ook voorbereidt: neem zonnebrandcrème, regenkleding of een warme trui mee.

  • Waar ga ik naartoe als ik mijn kind kwijt ben?

    Kijk eerst zelf goed om je heen en spreek dan een beveiliger of medewerker aan. De omroeper roept de vermissing om. Zo proberen we samen je kind zo snel mogelijk te vinden. Tip: schrijf voor vertrek de naam en jouw telefoonnummer op de onderarm van je zoon of dochter of doe een armbandje met deze gegevens om.

Overig

  • Mag ik reclame ophangen of flyers e.d. uitdelen?

    Nee, dat is niet toegestaan. Op aanvraag bij de organisatie kan je tegen een promotievergoeding een vergunning aanvragen. Flyer je zonder vergunning? Dan word je verwijderd door de beveiliging en ontvang je na afloop de factuur.

  • Mag ik mijn professionele camera meenemen op het terrein?

    Alleen geaccrediteerde persfotografen mogen professionele camera’s en filmapparatuur meenemen om opnamen te maken van de artiesten en de rest van het festival. Op de muziek en optredens van de artiesten is het beeld- en geluidsrecht van toepassing. Daarom mag je geen bewegende beeld- en geluidsopnames maken. Een kleinbeeld fotocamera is wel toegestaan.

Toegankelijkheid

  • Is het terrein toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    Het festival vindt plaats in een park met een ondergrond van gras. Afhankelijk van de weersomstandigheden kan het terrein daardoor minder goed toegankelijk zijn.

    Er zijn drempelhulpen/oprijplaten op strategische plekken geplaatst.

  • Is er een speciale ingang voor minder validen?

    Rolstoelgebruikers kunnen bij de hoofdingang gebruik maken van de bredere poort bij de kassa/VIP/Pers-ingang.

    Er zijn bij/nabij de hoofdingang helaas geen parkeerplaatsen. Eventueel kunnen minder validen aan de Vlijtseweg ter hoogte van de hoofdingang, op aanwijzing van de verkeersregelaars in/uitstappen. Waarna een begeleider vervolgens de auto elders parkeert.

  • Zijn er speciale plekken voor rolstoelgebruikers bij het concert?

    Er is een beperkt aantal plekken in het persvak voor het podium beschikbaar voor rolstoelgebruikers + 1 begeleider. Deze plek dient uiterlijk voor 1 juni per email aangevraagd te worden, echter vol is vol. De beveiliging houdt toezicht op de toegang.

  • Is er een minder validentoilet op het festivalterrein?

    Er is een minder validentoilet aanwezig op het hoofdterrein, links van het grote podium.

    Bekijk de plattegrond

  • Zijn honden toegestaan?

    Op het festivalterrein zijn honden helaas niet toegestaan. Natuurlijk maken we een uitzondering voor een hulphond/blindegeleidehond.

  • Welke faciliteiten voor minder validen zijn er?

    Er is een MIVA-toilet en wij proberen het terrein zo drempel-vrij mogelijk te houden. Het festival vindt echter plaats in een park met gras, zonder verdere faciliteiten. We ontkomen er daarom helaas niet aan dat het terrein voor minder validen minder goed begaanbaar kan zijn. Onze vrijwilligers staan echter graag klaar om een handje te helpen. Bij het concert op vrijdagavond is er een beperkt aantal MIVA-plekken beschikbaar in het persvak voor het podium, uitsluitend op aanvraag per email.