Naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Contact
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Drakenbootrace

Over het Drakenbootfestival

  • Wat is Drakenbootfestival?

    Drakenbootfestival is het allerleukste familiefestival van Apeldoorn. Op vrijdag 21 juni trappen we af met SMN Drakenboot in Concert, een groots muziekspektakel met live bands en dance-acts van formaat. Op zaterdag en zondag klinkt het startschot van de drakenbootracen en kun je eindeloos struinen langs alle creatieve tentjes en bandjes.

  • Wat zijn de openingstijden?

    Op vrijdag opent het festival om 17.00 uur, om 01.00 sluiten we. Op zaterdag is het festival open van 10.00-24.00 uur. Op zondag van 10.00-21.00 uur.

  • Voor welke leeftijden is het Drakenbootfestival?

    Voor alle leeftijden! Van jong tot oud. Op zaterdag en zondag is er een speciaal kinderprogramma, in het Drakenland. Ook bij het openingsconcert op vrijdagavond zijn kinderen van harte welkom om een dansje te wagen.

  • Waar vind ik de huisregels?

    Om voor iedereen het bezoek aan het Drakenbootfestival een leuke dag te laten zijn, gelden een aantal “huisregels” op het hele festivalterrein. U leest ze hier: Huisregels.

Faciliteiten & regels

  • Mag ik eigen eten en drinken meenemen op het festivalterrein?

    Nee, het is niet toegestaan om eten, drinken, koelboxen etc. mee te nemen. Er zijn diverse barren en foodtrucks waar een groot assortiment verkrijgbaar is. Uitzondering: babyvoeding en dieetvoeding is wel toegestaan.

  • Mag ik reclame ophangen of flyers e.d. uitdelen?

    Nee, dat is niet toegestaan. Op aanvraag bij de organisatie kan tegen een promotievergoeding een vergunning worden aangevraagd.

  • Mag ik een paraplu het terrein opnemen?

    Op vrijdagavond en zaterdagavond mogen paraplus niet mee het terrein op. Ze zullen door de beveiliging worden ingenomen bij de entree. Mocht het regenen, zorg dan voor een poncho. Deze zijn ook op het festivalterrein verkrijgbaar bij de infobalie en barren.

  • Waar kan ik invalidetoiletten vinden op het festivalterrein?
  • Zijn er kluisjes aanwezig?

    Er zijn alleen enkele kluisjes bij de ingang van de steiger bij de drakenbootrace. Daar kunnen teams tijdens hun drakenbootrace hun waardevolle spullen in bewaren, zodat er niets in het water kan vallen.

  • Waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?

    Tijdens het festival worden deze verzameld bij de infobalie. Na het festival kun je een mailtje sturen met je gegevens, dan kijken wij of we nog iets vinden bij de afbouw.

  • Is er EHBO aanwezig op het terrein?

    We hebben twee EHBO-posten van het Rode Kruis op ons festivalterrein. Ook loopt er nog een team hulpverleners. Maar houd elkaar ook een beetje in de gaten. Zie je iemand die hulp nodig heeft, contact direct een beveiliger of medewerker.

  • Is er een babyruimte op het festivalterrein?

    We hebben een speciale babyroom op het terrein. Hier kun je babyvoeding opwarmen, een luier verschonen of in alle rust je kindje voeden.

  • Zijn jullie voorbereid op alle weersomstandigheden?

    Zeker! We hopen natuurlijk op een lekker zonnetje, maar ook bij regen of kou gaat Drakenbootfestival gewoon door. We kunnen namelijk eenvoudig verschillende delen van het terrein overdekken. Onweert het? Dan leggen we de drakenbootraces en de concerten (tijdelijk) stil. Want veiligheid voorop. Maar kom zelf ook voorbereidt: neem zonnebrandcrème, regenkleding of een warme trui mee.

  • Waar ga ik naartoe als ik mijn kind kwijt ben?

    Kijk eerst zelf goed om je heen en spreek dan een beveiliger of medewerker aan. De omroeper roept de vermissing om. Zo proberen we samen je kind zo snel mogelijk te vinden. Tip: schrijf voor vertrek de naam en jouw telefoonnummer op de onderarm van je zoon of dochter of doe een armbandje met deze gegevens om.

Tickets & munten

Overig

  • Mag ik reclame ophangen of flyers e.d. uitdelen?

    Nee, dat is niet toegestaan. Op aanvraag bij de organisatie kan je tegen een promotievergoeding een vergunning aanvragen. Flyer je zonder vergunning? Dan word je verwijderd door de beveiliging en ontvang je na afloop de factuur.

  • Mag ik mijn professionele camera meenemen op het terrein?

    Alleen geaccrediteerde persfotografen mogen professionele camera’s en filmapparatuur meenemen om opnamen te maken van de artiesten en de rest van het festival. Op de muziek en optredens van de artiesten is het beeld- en geluidsrecht van toepassing. Daarom mag je geen bewegende beeld- en geluidsopnames maken. Een kleinbeeld fotocamera is wel toegestaan.