Naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Contact
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Tickets

  • Ik heb een ticket besteld, maar hij komt niet binnen in mijn mailbox, wat nu?

    Als je het bestelproces goed hebt doorlopen en de betaling is gelukt, dan wordt het ticket binnen enkele minuten aan je gemaild.

    Zie je je ticket niet in de mail? Check dan eerst even je spambox!

    Staat hij ook niet in de spam, dan is er iets misgegaan. Misschien is er bijvoorbeeld een typefoutje in het mailadres gemaakt, waardoor het afleveren niet lukt. Stuur ons dan even een email, dan kijken we even wat er verkeerd ging en hoe we dat kunnen oplossen.

  • Ik ben mijn ticket kwijt, wat moet ik doen?

    Geen probleem, je kunt de tickets opnieuw laten versturen. Vul op dit formulier het factuurnummer en het e-mailadres in waarop de tickets zijn besteld, en de tickets worden direct opnieuw naar je verstuurd!

    Bij 'website' kun je 'apeldoorn' invullen. Het factuurnummer vind je op de factuur die bij je bestelling in een aparte mail is meegestuurd.

    Zie je de mail niet binnen enkele minuten? check dan ook even je spambox, soms komt onze mail daar in terecht.

    Heb je het factuurnummer ook niet meer? Vraag deze dan per email bij ons op.

  • Kan ik mijn ticket(s) annuleren en het geld terugkrijgen?

    Het is helaas niet mogelijk om tickets te annuleren. Maar de tickets zijn niet naamsgebonden, dus je kunt je ticket altijd verkopen of kado doen aan iemand anders.

  • Kan ik mijn ticket aan iemand anders geven of doorverkopen?

    De tickets zijn niet naamsgebonden, dus je kunt je ticket altijd verkopen of kado doen aan iemand anders.

    Als koper van een DrakenPop-ticket adviseren wij om je ticket via de link in onze ticketshop naar jouw naam/emailadres te 'swappen'. Dan ontvang je een geupdate ticket in je mailbox en wordt het oude ticket voor de verkoper onbruikbaar.

  • Heb jij een kaartje overgenomen van iemand?

    Swap je toegangskaartje zodat alleen jij hem kan gebruiken. Vul de Code van je ticket en je e-mailadres in en je krijg een nieuwe kaartje.

    https://www.a-tickets.nl/ticket-swappen

  • Kan ik de barcode van mijn ticket ook vanaf mijn telefoon laten scannen?

    Ja, als de barcode goed leesbaar is dan kan dat. Of gebruik het speciale mobiele ticket dat automatisch bij je bestelling wordt meegezonden!

Kids-Tickets

Drakenbootrace

Consumptiemunten

  • Dit jaar weer consumptiemunten

    Tijdens Drakenbootfestival 2024 kun je weer 'op zijn festivals' betalen met de vertrouwde consumptiemunten.

    Vorig jaar hebben we een pilot gedraaid met het cashless passysteem. De handelingen bij de kassa's/barren vragen daarmee helaas veel meer tijd dan met de vertrouwde consumptiemunten. Dat zorgde met name op de avonden voor veel te lange rijen bij de barren. Daarom stappen we in 2024 weer over naar de gewone munten, zodat je weer lekker snel van je koele drankjes kunt genieten.

  • Kan ik met pin/cash betalen?


    Jazeker! Je kunt je consumptiemunten bij de automaten afrekenen met zowel pin als cash.

Over het Drakenbootfestival

  • Wat is Drakenbootfestival?

    Drakenbootfestival is het allerleukste familiefestival van Apeldoorn. Op vrijdag trappen we af met Drakenpop, een groots concert met toffe live bands. Op zaterdag en zondag klinkt het startschot van de drakenbootraces, kun je genieten bij de verschillende foodtrucks, van straattheater, kindershows en activiteiten in het Drakenland, feestavonden met muziek en DJ's en eindeloos struinen langs alle creatieve kraampjes.

  • Wat zijn de openingstijden?

    Op vrijdag opent het festival om 17.00 uur, om 01.00 sluiten we. Op zaterdag is het festival open van 10.00-24.00 uur. Op zondag van 10.00-21.00 uur.

  • Voor welke leeftijden is het Drakenbootfestival?

    Voor alle leeftijden! Van jong tot oud. Op zaterdag en zondag is er een speciaal kinderprogramma, in het Drakenland. Ook bij het openingsconcert op vrijdagavond zijn kinderen van harte welkom om een dansje te wagen. De feestavond op zaterdag richt zich vooral op 25-plussers.

  • Waar vind ik de huisregels?

    Om voor iedereen het bezoek aan het Drakenbootfestival een leuke dag te laten zijn, gelden een aantal “huisregels” op het hele festivalterrein. U leest ze hier: Huisregels.

  • Blijft Drakenbootfestival op het Zwitsalterrein?

    Toekomstige bouw Zwitsalterrein

    Grote kans dat je in de media hebt gelezen dat het Zwitsalterrein herontwikkeld gaat worden. Gelukkig heeft de gemeente beloofd dat het Drakenbootfestival in de huidige vorm kan blijven op Zwitsal. Hoe dat precies in de bouwplannen gaat passen, daarover zijn we nog in gesprek met de gemeente en ontwikkelaar.

    Bovendien duurt het nog even voor de bouwplannen uitgevoerd kunnen worden. Dus de komende 3 jaar sta je sowieso nog gewoon als vanouds te feesten op Zwitsal, en we gaan er vanuit: natuurlijk nog veel langer!

Faciliteiten & regels

  • Mag ik eigen eten en drinken meenemen op het festivalterrein?

    Nee, het is niet toegestaan om eten, drinken, koelboxen etc. mee te nemen. Er zijn diverse barren en foodtrucks waar een groot assortiment verkrijgbaar is. Uitzondering: babyvoeding en dieetvoeding is wel toegestaan.

  • Mag ik reclame ophangen of flyers e.d. uitdelen?

    Nee, dat is niet toegestaan. Op aanvraag bij de organisatie kan tegen een promotievergoeding een vergunning worden aangevraagd.

  • Mag ik een paraplu het terrein opnemen?

    Op vrijdagavond en zaterdagavond mogen paraplus niet mee het terrein op. Ze zullen door de beveiliging worden ingenomen bij de entree. Mocht het regenen, zorg dan voor een poncho. Deze zijn ook op het festivalterrein verkrijgbaar bij de infobalie en barren.

  • Zijn er kluisjes aanwezig?

    Er zijn alleen enkele kluisjes bij de ingang van de steiger bij de drakenbootrace. Daar kunnen teams tijdens hun drakenbootrace hun waardevolle spullen in bewaren, zodat er niets in het water kan vallen.

  • Waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?

    Tijdens het festival worden deze verzameld bij de infobalie. Na het festival kun je een mailtje sturen met je gegevens, dan kijken wij of we nog iets vinden bij de afbouw.

  • Zijn honden toegestaan?

    Op het festivalterrein zijn honden helaas niet toegestaan. Natuurlijk maken we een uitzondering voor een hulphond/blindegeleidehond.

  • Is er EHBO aanwezig op het terrein?

    We hebben twee EHBO-posten van het Rode Kruis op ons festivalterrein. Ook loopt er nog een team hulpverleners. Maar houd elkaar ook een beetje in de gaten. Zie je iemand die hulp nodig heeft, contact direct een beveiliger of medewerker.

  • Is er een babyruimte op het festivalterrein?

    We hebben een speciale babyroom op het terrein. Hier kun je babyvoeding opwarmen, een luier verschonen of in alle rust je kindje voeden.

  • Zijn jullie voorbereid op alle weersomstandigheden?

    Zeker! We hopen natuurlijk op een lekker zonnetje, maar ook bij regen of kou gaat Drakenbootfestival gewoon door. We kunnen namelijk eenvoudig verschillende delen van het terrein overdekken. Onweert het? Dan leggen we de drakenbootraces en de concerten (tijdelijk) stil. Want veiligheid voorop. Maar kom zelf ook voorbereidt: neem zonnebrandcrème, regenkleding of een warme trui mee.

  • Waar ga ik naartoe als ik mijn kind kwijt ben?

    Kijk eerst zelf goed om je heen en spreek dan een beveiliger of medewerker aan. De omroeper roept de vermissing om. Zo proberen we samen je kind zo snel mogelijk te vinden. Tip: schrijf voor vertrek de naam en jouw telefoonnummer op de onderarm van je zoon of dochter of doe een armbandje met deze gegevens om.

Overig

  • Mag ik reclame ophangen of flyers e.d. uitdelen?

    Nee, dat is niet toegestaan. Op aanvraag bij de organisatie kan je tegen een promotievergoeding een vergunning aanvragen. Flyer je zonder vergunning? Dan word je verwijderd door de beveiliging en ontvang je na afloop de factuur.

  • Mag ik mijn professionele camera meenemen op het terrein?

    Tijdens het concert op vrijdag mogen alleen geaccrediteerde persfotografen professionele camera’s en filmapparatuur meenemen om opnamen te maken van de artiesten en de rest van het festival. Op de muziek en optredens van de artiesten is het beeld- en geluidsrecht van toepassing. Daarom mag je geen bewegende beeld- en geluidsopnames maken. Een kleinbeeld fotocamera is wel toegestaan. Op zaterdag en zondag is er geen accreditatie nodig.

Toegankelijkheid

  • Is het terrein toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    Het festival vindt plaats in een park met een ondergrond van gras. Afhankelijk van de weersomstandigheden kan het terrein daardoor minder goed toegankelijk zijn.

    Er zijn drempelhulpen/oprijplaten op strategische plekken geplaatst.

  • Is er een speciale ingang voor minder validen?

    Rolstoelgebruikers kunnen bij de hoofdingang gebruik maken van de bredere poort bij de kassa/VIP/Pers-ingang.

    Er zijn bij/nabij de hoofdingang helaas geen parkeerplaatsen. Eventueel kunnen minder validen aan de Vlijtseweg ter hoogte van de hoofdingang, op aanwijzing van de verkeersregelaars in/uitstappen. Waarna een begeleider vervolgens de auto elders parkeert.

  • Zijn er speciale plekken voor rolstoelgebruikers bij het concert?

    Er is een beperkt aantal plekken in het persvak voor het podium beschikbaar voor rolstoelgebruikers + 1 begeleider. Deze plek dient uiterlijk voor 1 juni per email aangevraagd te worden, echter vol is vol. De beveiliging houdt toezicht op de toegang.

  • Is er een minder validentoilet op het festivalterrein?

    Er is een minder validentoilet aanwezig op het hoofdterrein, links van het grote podium.

    Bekijk de plattegrond

  • Zijn honden toegestaan?

    Op het festivalterrein zijn honden helaas niet toegestaan. Natuurlijk maken we een uitzondering voor een hulphond/blindegeleidehond.

  • Welke faciliteiten voor minder validen zijn er?

    Er is een MIVA-toilet en wij proberen het terrein zo drempel-vrij mogelijk te houden. Het festival vindt echter plaats in een park met gras, zonder verdere faciliteiten. We ontkomen er daarom helaas niet aan dat het terrein voor minder validen minder goed begaanbaar kan zijn. Onze vrijwilligers staan echter graag klaar om een handje te helpen. Bij het concert op vrijdagavond is er een beperkt aantal MIVA-plekken beschikbaar in het persvak voor het podium, uitsluitend op aanvraag per email.